منوی دسته بندی

با نسل های مختلف تویوتا لندکروز بیشتر آشنا شوید

تویوتا چیپ

تویوتا لندکروز یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین خودروهای جهان و حتی ایران به حساب می آید که به القابی مانند حضرت، سلطان و اسطوره شناخته می شود. لندکروز برای چندین سال متوالی پرفروش ترین خودرو در کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است. این خودرو از بدو تولیدش تاکنون قدرتمندترین خودرو در جاده های آفرودی بوده است به طوری که رتبه دوم طولانی ترین سری تولید یک مدل خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است.

لندکروز نمونه ایست که در کلاس خودروهای شاسی بلند در زمینه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد. از قدرت و توانایی بالا تا تجهیزات و امکانات رفاهی و سواری نرم و راحت در این خودرو رعایت شده و یک خودرو کامل و فوق العاده ارائه شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی نسل های مختلف تویوتا لندکروز بپردازیم.

تاریخچه تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز یکی از شاسی بلندهای محبوب و با سابقه است که تولید آن به سال ها قبل باز می گردد. با شروع جنگ کره شمالی و جنوبی و ورود ایالات متحده به عنوان یکی از متحدین کره جنوبی، آمریکا از خودروسازان ژاپنی خواست تا خودروهای قدرتمند آفرودی را برای ارتش این کشور تولید کنند. ژاپن در آن زمان تحت سلطه آمریکا بود. شرکت تویوتا نیز با الهام گرفتن از خودروهای آمریکایی یک ماشین قدرتمند با قابلیت های نظامی تولید کرد. در نتیجه تولید تویوتا لندکروز آغاز شد و در طی چندین سال از یک مدل نظامی خشک وخشن به یک شاسی بلند راحت و قدرتمند با توانایی های بالای آفرودی تبدیل شد.

نسل اول: تویوتا جیپ مدل BJ و  FJ

اولین نسل تویوتا لندکروز در سال 1951 به درخواست ارتش آمریکا بر پایه جیپ ویلیز ساخته شد. این خودرو موتوری 6 سیلندر 4. 3 لیتری داشت که 184 اسب ‌بخار و 215 نیوتن‌ متر گشتاور، نیرو تولید می‌کرد. دوام و قابلیت اطمینان بالای آن باعث شد تا پلیس ملی ژاپن نیز از این جیپ در ناوگان خود استفاده کند. استفاده از برند جیپ در نام این خودرو باعث شد خودروسازان آمریکایی از تویوتا بخواهند تا نام جدیدی برای این محصول انتخاب کند. بنابراین تویوتا در سال 1954 لندکروزر را نامگذاری کرد.

نسل دوم: تویوتا لندکروزر سری  J20و J30

در نسل دوم شرکت تویوتا مدل های J20 و J30 را تولید کرد که از سال 1955 تا 1960 در خط تولید قرار داشتند. اگرچه مدل های قبلی به دلیل خشکی بیش از حد فقط در موارد نظامی و ارتشی مناسب بودند، اما با افزایش کیفیت و نرمی کابین، این نسل می توانست برای همه افراد کاربرد داشته باشد. البته در بازار با استقبال خوبی مواجه نشد و فروش آن به همان مصارف نظامی محدود شد. این خودرو از موتور 6 سیلندر 9 . 3 لیتری بهره می برد. این نسل در سال 1957 با اندکی تغییرات تحت عنوان تویوتا لندکروز سری 30 روی خط تولید قرار گرفت.

نسل سوم: تویوتا لندکروزر سری J40 و J50

سومین نسل از این خودرو در سال 1960 با عنوان J40 وارد خط تولید شد و تا سال 1980 ادامه یافت. این نسل با تغییرات متعدد در ظاهر و امکانات و بهبود کیفیت قابلیت آفرودی بسیار پرطرفدار و پر فروش بود. این خودرو دارای موتور 6 سیلندر خطی 9.  3 لیتری با 125 اسب بخار قدرت و 283 نیوتن متر گشتاور بود. لندکروز در سال 1975 نیز یک موتور جدید 6 سیلندر خطی 2. 4 لیتری با قدرت 135 اسب بخار و 285 نیوتون متر گشتاور تولید کرد. این نسل در مدل های مختلف پیکاپ، شاسی بلند 2 در و واگن 4 در عرضه شد. همچنین این نسل از تویوتا در جنگ ایران و عراق در ارتش مورد استفاده قرار می گرفت.

تویوتا لندکروز سری J60

تویوتا لندکروز سری J60 برای یک دهه با امکانات رفاهی مناسب و کیفیت سواری تولید شد. این سری هم مانند سری قبل در ارتش مورد استفاده قرار می گرفت. این نسل در سال 1988 نیز مورد فیس لیت قرار گرفت و از چراغ های گرد به چراغ های مستطیلی شکل و جلو پنجره جدید تبدیل شد.

تویوتا لندکروزر سری J70

سری J70 لندکروز به نوعی نسخه به روز شده سری J40 می باشد که از سال 1984 تاکنون در حال تولید است. این سری علاوه بر تولید طولانی مدتی که داشت منشا تولید خودروی دیگر این شرکت یعنی پرادو بود. درواقع اولین نسل پرادو بر اساس سری 70 به تولید رسید.

نسل چهارم: تویوتا لندکروزر سری J80

تویوتا در سال 1990 نسل چهارم لندکروزر را معرفی کرد که به مدت 7 سال از این خودرو تولید شد. امکانات و تجهیزات رفاهی، قدرت بالا و همچنین کابین با کیفیت و کم صدا از ویژگی این نسل محسوب می شد. این نسل به دلیل قابلیت های بسیار به یکی از محبوب ترین خودروهای آفرودی تبدیل شد.

نسل پنجم: تویوتا لندکروزر سری J100

تویوتا لندکروزر سری 100 را در سال 1998 با تغییرات بسیار جایگزین سری 80 کرد و 9 سال هم روی خط تولید قرار داشت. همانند سری 80 کیفیت ساخت و ویژگی های این مدل نیز بسیار بالا بود. لندکروز سری 100 یکی از بهترین خودروهای آفرودی در ایران و حتی کشورهای دیگر است و یکی از بهترین گزینه ها برای کویر نوردی است.

نسل ششم: تویوتا لندکروزر سری J200

لندکروز سری J200 در سال 2007 تولید شد و تا 13 سال روی خط تولید بود. طی این چندین سال 2 فیس لیت روی آن صورت گرفت. مدل های فول آپشن این نسل از لندکروزر دارای امکانات رفاهی زیادی است که از نظر آپشن می تواند با یک خودروی لوکس رقابت کند و می تواند از بهترین خودروهای آفرودی در جهان سبقت بگیرد.

نسل هفتم: تویوتا لندکروزر سری J300

نسل هفتم از تویوتا لندکروز با آپشن و امکانات رفاهی فوق العاده برای اولین بار در کشورهای حوزه خلیج فارس رونمایی شد. سری 300 از موتورهای 4 لیتری 6 سیلندر یا 5. 3 لیتری 6 سیلندر توربو شارژ بهره می برد. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به کار رفته در این نسل نیز فرآیند انتقال قدرت را بهتر انجام می دهد و در کاهش مصرف سوخت پیشرانه نیز موثر است.

امداد خودرو تویوتا لندکروز

امداد تویوتا لندکروز با بالاترین کیفیت، پایین ترین هزینه و مجهزترین امکانات به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات در نقاط مختلف تهران به شما عزیزان است. همچنین مشاوره و بازدید برای تعمیر تویوتا خودروی شما به صورت کاملا رایگان و زیر نظر متخصصین حرفه ای و مجرب مورد تایید شرکت تویوتا انجام می شود.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09120754822