منوی دسته بندی

بررسی لکسوس RX350

امداد لکسوس rx50

بررسی لکسوس RX350 کراس اووری سایز متوسط از سری محصولات شرکت ژاپنی لکسوس است که در چهار نسل وارد بازار جهانی شد و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. نسل اول این خودروی جذاب در سال 1998 بر روی خط تولید قرار گرفت.

پس از توقف تولید نسل اول، نسل دوم لکسوسRX350 در سال 2003 وارد بازار شد. در سال 2008 سومین نسل از این خودرو با تغییرات بسیار در سبد محصولات کمپانی لکسوس قرار گرفت. و اما در آخر نسل چهارم و فعلی RX350 که بر اساس پلتفرم K تویوتا ساخته شده از سال 2015 عرضه شد. تنها نسل دوم و سوم این خودرو توسط شرکت ایرتویا راهی بازار کشورمان شد. ما در این مقاله به بررسی لکسوس RX350 2020 پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری لکسوس RX350

بررسی لکسوس RX350
طراحی ظاهری

بررسی لکسوس RX350 را می توان یکی از خوش استیل ترین شاسی بلند های بازار دانست که از لحاظ طراحی از هر نسل زیباتر و به روز تر به نظر می رسد و نمی توان ایرادی از طراحی آن گرفت. در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ با طرح مشبک به همراه چراغ های کشیده و باریک با گرافیکی زیبا، چهره ای تهاجمی به این خودرو بخشیده است. همچنین نوار LED روشنایی در روز و حفره‌ های مشبک مشابه با طرح جلوپنجره، زیر چراغ‌های اصلی خودنمایی می کند.

نمای جانبی این خودرو ساده و در عین حال جذاب به‌ نظر می‌رسد. خطوط ظریف منحنی شکل روی بدنه، انتهای چراغ‌های جلو را به چراغ‌های عقب متصل کرده و ظاهر خودرو را دو چندان جذاب کرده است. رینگ های آلومینیومی 18 اینچی نیز در زیبایی بصری این خودرو تاثیر بسیاری داشته است.

نمای عقب خودرو نیز با سایر قسمت های خودرو هماهنگی دارد چراغ های کشیده، فرورفتگی درب صندوق و اسپویلر شیشه جلوه ای قابل قبول به این قسمت داده اند.

طراحی داخلی لکسوس RX350

با ورود به کابین RX350، متوجه کیفیت متریال و خلاقیت طراحان به خصوص در قسمت داشبورد و کنسول میانی می شوید. ترکیب تریم چوب و چرم در بخش های مختلف خودرو از جمله فرمان، رودری‌ ها و داشبورد، حس لوکس بودن را به مخاطب منتقل می‌کند. صندلی ها ارگونومیک و مناسب طراحی شده اما خشکی و سفت بودن صندلی های عقب در دراز مدت  آزار دهنده است.

لکسوس RX استاندارد، شاسی بلندی دو ردیفه است که پنج نفر را در خود جای می دهد، در حالی که لکسوس RX L سه ردیفه است که بسته به پیکربندی شش یا هفت نفر ظرفیت دارد. در مورد دو ردیف اول فضای کافی و راحت برای سرنشینان به فراهم آمده است. اما صندلی های ردیف سوم  RX L بسیار تنگ است و برای بزرگسالان محدودیت هایی وجود دارد. همچنین فضای بار لکسوس RX نسبت به سایر شاسی بلندهای میان سایز کمتر است.

تعمیر لکسوس در تهران

تیم 021 با دارا بودن متخصصین و کارشناسان با تجربه این امکان را به شما می دهند تا از خدمات تخصصی از قبیل تعمیر موتور و گیربکس، بررسی های دوره ای، کارشناسی فنی خودرو و… در 24 ساعت از شبانه روز بهره مند شوید. اگر به دنبال یک تعمیرگاه، برای تعمیر لکسوس خود در شهر تهران هستید حتما با مشاوران ما تماس حاصل کنید.

موتور و قدرت لکسوس RX350

خودرو لکسوس RX350 مجهز به یک موتور 5. 3 لیتری است که 275 اسب بخار قدرت در 6200 دور در دقیقه و 348 نیوتن متر گشتاور در 4700 دور در دقیقه تولید می‌کند و این نیرو را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند. صفر تا صد این خودرو 5. 7 ثانیه، حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی حدود آن 8. 11 لیتر در هر صد کیلومتر است.

ایمنی لکسوس RX350

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ‌ها به لکسوس RX350 چهار ستاره، در تست تصادف جانبی پنج ستاره و در تست تصادف از مقابل و واژگونی چهار ستاره داده است. از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به 12 عدد کیسه هوا در 8 نقطه، سیستم ترمز ضدقفل(ABS)، سیستم توزیع الکتریکی نیرو(EBD)، سیستم کنترل پایداری خودرو(VSC)، سیستم ضد لغزش خودرو(TRC)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی(HAC)، هشدار برخورد به جلو، تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک در هنگام دنده عقب، کمربند ایمنی محدودکننده، و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : دیفرانسیل ماشین چیست و چه وظایفی دارد؟

امکانات و تجهیزات لکسوس RX350

در بخش آپشن و امکانات رفاهی، لکسوس RX350 دارای صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، صفحه نمایش ردیف عقب، سیستم صوتی حرفه ای با 9 بلندگو، پورت USB و بلوتوث، صندلی ‌های برقی ۱۰ جهتی جلو به همراه گرمکن و سردکن، درب صندوق عقب ریلی، آینه عقب الکتروکرومیک با گرمکن، فرمان برقی چهار حالته، سانروف، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین ‌های عقب و جانبی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جلو و عقب، صندلی های عقب تاشو و… می باشد.

طراحی داخلی

رقبای لکسوس RX350

یکی از رقبای لکسوس RX350، بی ام وx3 می باشد. از نظر طراحی هر دو خودرو در یک رده هستند؛ ولی لکسوس در طراحی داخل کابین از متریال باکیفیت تری استفاده کرده است. از نظر امکانات و تجهیزات نیز هر چند هر دو خودرو تمامی نیازهای یک خریدار را برآورده می کند اما بی ام و در مقایسه با لکسوس RX350 نسبتا بهتر عمل کرده است و امکانات بیشتری را ارائه می‌کند.پ

امداد لکسوس

امداد خودرو لکسوس با کادری مجرب به همراه تجهیزات و امکانات آماده خدمات رسانی به صورت شبانه روزی به شما عزیزان است. امدادرسانان تیم 021 توانایی عیب یابی، تشخیص و تعمیر لکسوس در کمترین زمان و با مناسب ترین قیمت را دارند.

مزایای خودرو لکسوس RX350

  • پیشرانه قدرتمند و شتاب قابل قبول
  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • سواری نرم و راحت
  • کابین جادار
  • تجهیزات ایمنی استاندارد

معایب خودرو لکسوس RX350

  • مصرف سوخت نسبتا بالا
  • دسترسی سخت به قطعات

سخن پایانی

 این خودرو یکی از بهترین کراس اوورها در کلاس میان سایز است که از طراحی به روز و زیبا، کابین جادار و باکیفیت، امکانات و تجهیزات مناسب و شتاب قوی برخوردار است و می‌تواند انتظارات شما را از یک شاسی بلند لوکس ژاپنی برآورده سازد. اما توجه کنید که این خودرو به علت مصرف سوخت نسبتا زیاد و دسترسی سخت و هزینه بالای قطعات یدکی ممکن است شما را به خرج اندازد.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09120754822