منوی دسته بندی

چراغ دی لایت خودرو چیست؟

چراغ دی لایت

امروزه چراغ دی لایت خودروهای سیستم دار، از قابلیت چاغ روشنایی در روز یا همان چراغ دی لایت برخوردار هستند. این چراغ به محض اینکه خودرو شما روشن شود شروع به کار کردن می کند و وقتی که خودرو شما خاموش و از کار بیوفتد کار این چراغ هم به پایان می رسد و خاموش می شود.

چراغ های دی لایت در قسمت جلوی خودرو نصب شده اند، به دلیل داشتن نوری زیاد باعث جلب توجه کردن خود نسبت به عابران و رانندگان دیگر می شوند.

چراغ های دی لایت در کشور های نروژ و کانادا در سال 1970 ساخته شده اند که اکثریت آن ها یا برفی و یا مه الود بوده اند.

واژه دی لایت یک نوع ویژگی تزیینی وایمنی است که در دسته چراغ های خودرو قرار گرفته و مثل لامپ های ال ای دی در جلو خودرو نصب شده اند.

لازم به ذکر است که چراغ های دیلایت فابریک را نمی توانید به صورت دستی خاموش و روشن کرد، به دلیل اینکه این چراغ ها در مصرف انرژی بسیار پایین هستند و فشارزیادی به باتری خودرو نمی اورند.

تکنولوژی چراغ های دی لات همراه با چراغ های ال ای دی است.

چراغ های ال ای دی چیست؟

چراغ هایی با مصرف بسیار پایین هستند، حتی زمانی که خودرو شما خاموش است به باتری هیچ فشاری نمی اورند.

دی لایت ها نمونه های مختلفی دارند این چراغ ها ظاهری شیک و مدرنی دارند و دارای وزنی سبک ،ضد آب ،انعطاف پذیر و ژله ای مانند هستنند.

چراغ ال ای دی خودرو

با چراغ های دی لایت بیشتر اشنا شوید

خودرو هایی که توسط شرکت های دی لایت ساخته شوند هم زمان با روشن یا خاموش شدن خودرو آن هم روشن و یا خاموش می شود.

چراغ دی لایت خودرو
انواع دی لایت خودرو

کاربرد چراغ های دی لایت

  1. امنیت خودرو، عابران و مسافران
  2. بالا بردن دید راننده

امنیت خودرو، عابران و مسافران:

در زمان های گذشته اگر در طی روز خودرویی با چراغ های روشن حرکت می کرد همه رانندگان سعی به اگاه کردن راننده آن خودرو داشتند تا چراغ های خود را خاموش کند اما در امروزه با وجود چراغ های دی لایت و کاربردش دیگر جزو خودروهای استاندارد هستند.

خودروهایی که دارای چراغ های دی لایت هستند نسبت به دیگر خودروهایی که از این چراغ ها بهره مند نیستند امنیت بالایی دارند.

افزایش دید رانندگان:

به نظر شما یکی دیگر از اندیشه هایی که هنگام تردد در شهری مثل شهر اهواز امکان داشته است چیست؟ وجود چراغ های دی لایت درخودرو شماست.

انواع چراغ های دیلایت

می توان این چراغ ها را به دو دسته فابریک یا غیرفابریک تقسیم بندی کرد.

در کارخانه های سازنده خودرو، چراغ های دیلایت را به صورت خودکار روی انها نصب می کنند. به صورت نواری باریک که داخل آن چندین چراغ ال ای دی کوچک نصب شده است.

این نمونه از دی لایت ها درون چراغ های جلوی خودرو، سپر و کناره های قاب مه شکن نصب شده است. در زمان های گذشته خودروهای لوکس و گران دارای این آپشن بوده اند.  اما در امروزه حتی در خودروهایی مثل دنا پلاس ویا پژو207هم وجود دارد.

مزایای چراغ های دیلایت

همین گونه که تا الان خوانده اید این چراغ ها برای تشخیص اسان خودرو در روزهایی که هوا برفی یا مه الود است و درتمام روز زمانی که حتی چراغ های خودرو خاموش باشند این دیلایت ها کار می کنند تا از وقوع تصادف جلوگیری کنند.

می توان یکی از بهترین و مفیدترین مزیت این چراغ هارا کاهش تصادفات با عابران و مسافران و یاحتی دوچرخه سواران ودیگر انسان شناخت.

به غیر از جنبه های ایمنی، زمانی که این چراغ ها در روز روشن هستند باعث زیبا نشان دادن خودرو شما می شود.

معایب دیلایت

این چراغ ها معایب خاصی ندارند ولی می توان گفت از مصرف انرژی پایینی برخوردار بوده وضرر زیادی به سیستم خودرو وارد نمی کنند. اما بعضی ازاین چراغ ها دارای نور بیش از حدی هستند ک باعث آزار به چشم عابران و دیگران در هنگام شب می شود.

سوالات شما:

آیا دیلایت ها بر روی تمام خودروها قابل نصب هستند؟

بله می توانید این چراغ ها را از فروشگاه های لوازم خودرو خریداری کنید وبا کمک فردی که متخصص این کار است روی خودرو خودتان نصب کنید.

 بهترین مکانی که شما می توانید این چراغ هارا نصب کنید بر روی قسمت جلو بدنه خودرو خودتان هست.

در کشور ایران چراغ های دیلایت چگونه شناخته شده است؟

با گفتن تمام این مزایا و معایب راجب این چراغ ها می توان گفت متاسفانه در کشور ما به دلیل داشتن مشکلات ریشه ای از این چراغ ها به عنوان زیبایی خودرو خودشان استفاده می کنند اما این دیلایت ها بیشتر جنبه امنیتی و هشداردهنده دارند.

اما در ایران شرکت های سازنده خودرو هنوز اقدام به نصب کردن این چراغ ها برروی خودرو خودشان نکرده اند.

ایا چراغ های دیلایت از مصرف برق بالایی برخوردارند؟

اگر نگران مصرف برق باتری ماشین خودتان هستید باید این را بدانید که برق های ال ای دی از مصرف برق پایینی برخوردارند اما در بعضی از خودروها به دلیل تنظیمات کارخانه ای محض زدن استارت و روشن شدن موتور خودرو چراغ های روشنایی در روز هم روشن می شوند .

چرا شرکت خودروسازی ها داخلی هنوز به نصب این چراغ ها اقدام نکرده اند؟

این که چرا شرکت ها هنوز اقدام نکردن سوال خوبی بود.شرکت های سازنده خودرو معتقدند که این محصول ها برای کشورهای شمالی هستند مثل فنلاند که هوای انجا همیشه به صورت مه الود و برفی هستن.

امداد تویوتا

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با سایت ما تماس گرفته.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09120754822