منوی دسته بندی

دلیل به پایان رسیدن عمر مفید باتری

راه کار های افزایش عمر باتری

عمر مفید باتری در خودرو بسیار مهم است. باتری یکی از قطعات مفید و مهم خودرو می باشد در صورتی که باتری ماشین شما خراب شود ممکن است برای شما دوستان عزیز مشکلات زیادی به وجود بیاورد.

برای خودرو باتری نقش قلب را ایفا می کند در صورت خراب یا ضعیف بودن آن باعث می شود روی تمام قطعات خودرو تاثیر بگذارد.

وقتی که باتری خودرو خراب می شود، ما اولین چیری که به ذهنمون می رسد یا برسی می کنیم نوسانات برق یا قطع برق را در قسمت سیستم روشنایی خودرو احساس می کنیم. وقتی که این چند موضوع را متوجه شدیم اولین حدسی که می زنیم، می گوییم شاید باتری خودرو خراب شده است و در اکثر این حدس ها درست است.

عمر مفید باتری خودرو

باتری خودرو چه وظیفه ایی دارد؟

باتری خودروی شما وقتی که کاملا نو و سالم باشد، برق رسانی خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد جوری که تمام قطعات خودرو، برای انجام کار نیاز به انرژی الکتریکی و برق دارد فعالیت خود را به بهترین نحو انجام می دهد.

اگرباتری شما کامل نو و سالم باشد، شدت جریان برقی 500تا700 آمپر تولید می کند.

ولی در صورتی که باتری خودرو ضعیف یا خراب باشد، استارت موتور شما توانایی کافی برای چرخاندن میل لنگ را ندارد.

این موضوع را می توانید در فصل های سرما و روز های سرد مشاهده نمایید. که این موضوع باعث می شود باتری شما خراب و عمر مفید خود را از دست بدهد.البته خرابی خودرو را نمی توان تغسیر سرما و زمستان گذاشت.

وقتی که بعد از روشن کردن خودرو باتری به خوبی کار نکرد به تعمیر لکسوس سربزنید.

بعضی وقت هاهم گرما هم باعث خرابی باتری خودروی شما هم می شود. آنچه که باید باتری خودرو در شرایط بهتر از آن نگهداری کنیم بهتر است در دمای خیلی کم و یا خیلی زیاد نباشد تا به باتری شما ضرر وارد نکند.

نشانه های خرابی خودرو

اول باید شارژباتری خودروی خود چک فرمایید.اگر چراغ های داشبورت شما پر از نور است به این معنی است که باتری خودروی شما مشکلی ندارد. ولی مطمئن شوید که وسایل های الکترونیکی خودرو مانند: رادیو یا چراغ ها خاموش است، یک بار دیگر سعی کنید ماشین را روشن کنید.

اگر هنوز خودرو روشن نشد، از یک تیکه پارچه برای خوردگی باتری را از بین ببرید سپس دوباره استارت بزنین.

اگر موتور ماشین روشن شد و دوباره آن را خاموش فرمایید، و دوباره سعی کنید خودروی خود را روشن فرمایید اگر خودرو روشن نشد، نشانگر این است که باتری نمی تواند شارژ خود را به خوبی نگهداری کند.

با بالا رفتن سن باتری خودرو و فلزی که در آن موجود در چار خوردگی می شود، شارژ باتری خود را کم نگهداری می کند.

و سطح شارژ را پایین می آورد و هرچقدر نیروی برقی به آن ها وارد فرمایید باتری نمی تواند قدرت کافی برای استارت زدن داشته باشد.

درست باتری نصب نشده است

1.اگر باتری که برای وظیفه ای تولید شده است به درستی از آن استفاده نشود باعث خراب شدن می شود

2.اگر باتری که برای خودرو به کاررفته مناسب نباشد یا برای خودرو ضعیف باشد. نمی توان برق مورد نظر ماشین را تامین کند این عمل باعث می شود به باتری خودرو فشار بی آید به دستگاه مورنظر شما فشار می آید.

3. خودرو اگر لوازم برقی الکترونیکی طیاد داشته باشد که برق زیاد مصرف کند، برق کافی را نمی تواند ارسال کند و به باتری خودرو آسیب وارد می شود.

4. اگر کابلی که به باتری وصل شده است تمیز نباشد و فرسوده باشد، جریان الکتریکی به درستی انتقال پیدا نمی کند و فشار بالایی به باتری می آورد.

5. وقتی که کابل به خوبی روی قطب باتری قرار نگیردف باعث سوختن استارت و خرابی باتری می شود.

سرویس نگهداری و خرابی باتری خودرو

1.وقتی که سیستم الکترونیکی تعویض یا تعمیر می شود یا خودروی خود را مدتی استفاده نمیکنید بهتر است باتری خودرو را چک فرمایید.

2.وقتی که وسیله ی نقلیه شما برای مدتی زیادی در شهر دیگر قرار می گیرد آب و هوای متفاوت یکی دیگر از دلایل های خرابی خودرو می شود.

خرابی در هنگام برسی باتری خودرو

با بازدید خودرو خیلی راحت مشکل آن را متوجه می شوید که دلیل نقص باتری چیست

1.اگر در خودروی خود پیچ خوردگی، یافرورفتگی در داخل ماشین خود متوجه شده اید شاید خودروی شما دچار نشت اسید باتری شده که به باتری با خود خودرو آسیب رسانده است.

2.اگر ترمینال های جانبی پیچ و تاب زیادی داشته باشند، درظرف پوشش باتری نشانه ایی از آسیب باشد باعث نشد اسید باتری شده است

باتری خراب چه مشکلاتی برای خودرو ایجاد می کند؟

1.شاید بعضی از روز ها مخصوصا صبح ها خودروی شما استارت نمی خورد این مسئله دو نشانه دارد.

نشانه اول این است که یا باتری خودروی شما خواب بوده است، دوباره می توان آن را شارژ کرد

نشانه دوم این است که چند وسیله ی برقی داخل خودروقرار دارد که حتی اگر هم خودرو خاموش باشد از باتری برق مصرف می کند.

2.زمانی است در حین رانندگی صدایی به گوش شما می رسد صدای موتور را احساس می کنید. باید اشار کرد که باتری خودروی شما خراب ا ضعیف شده است، نظم ماشین بهم می ریزد.

یکی از نشانه ها این است که شتاب خودوری شما موقع گاز دادم گرفته می شود. در این شرایط بهتر است اتصالات ماشین که خراب شده است را بررسی فرمایید. بعضی وقت ها به خرابی باتری ربطی ندارد.

ممکن است که آب باتری خودروی شما بیش از حد مجاز کم شده باشد و بهتر است آن را بررسی کامل انجام دهید.

3.اگر خودروی شما به سختی استارت می خورد. اکثریت علت آن خرابی باتری خودروی شما است. این مسئله بیشتر در روز های سرد اتفاق می افتد.

اما باید بدانید که باتری خودروی شما تعبیه آب و هوایی شده است بایک یا دو روز باتغییر آب و هوایی اتفاقی برای باتری بیش بیاید.

اگر آب و هوا بیش از اندازه گرم یا سرد باشد موجب خرابی خودوری شما می شود.

4.وقتی که باتری خودروی شما خراب شده باشد. کولر خودروی شما به خوبی کار نمی کند.علت این موضوع این است که باتری خودرو ضعیف و خراب است و فشار زیادی بر دینام خودرو وارد می کند. در این حالت دینام نمی تواند برق رسانی خوبی به کولر بدهد، در نتیجه باعث کم فعال شدن کولر خودرو می شود.

زمانی که کولر خودروی خود را روشن کرده اید و فضای داخل اتاق خودرو را خنک نکرد بهتر است به امداد تویوتا مراجع فرمایید.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09120754822