منوی دسته بندی

راهکار های نگهداری خودرو در تابستان 1401

راهکار های نگهداری خودرو در تابستان 1401

راهکار های نگهداری خودرو در تابستان 1401 در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید هوا، خسارت های بسیار شدید بر قطعات خودرو وارد شده است. اما جای نگرانی ندارد زیرا این مشکل ها قابل حل هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تاچند نکته آموزشی را یاد بگیرید.

سیستم کولر را چک فرمایید

بهتر است برای جلوگیری از مصرف سوخت بالا خودرو و با بالا رفتن دمای موتور، بهترین کار این است از کولر ماشین به نحوه احسنت استفاده نمایید. حتما قبل از استفاده کردن کولر خودرو بهتر است آن را حتما چک بفرمایید. اگر کولر خودرو دچار خرابی شد ان را زود تر بررسی و مشکل آن را حل فرمایید.

بهتراست از سرویس به آن را انجام بدهید.

منظور از سرویس کردن خودروفر تعویض کردن فیلتر خشک کن هوای کولر، عوض کردن تسمه کولر، شارژ گاز کولر می باشد.

اگر متوجه شده اید که سیتم کولر خودروی شما به خوبی کار نمی کند به تعمیر تویوتا مراجعه فرمایید.

نگهداری خودرو در تابستان

تنظیم کردن سیستم خنک کننده موتور

در اوایل تابستان بهتر است سیستم خنک کاری موتور را در دمای نرمال قرار دهید. و سیستم خنک کاری و جرقه را حتما چک بفرمایید و مشکل آن را از بین ببرید. در حالت عادی شما حتما باید سیستم ها و عملرکر خودروی خود را چک بفرمایید.

مخزن شیشه شوی خودرو را پرکرده مخصوصا در هوای گرم

یکی از نکات مهم نگهداری خودرو در تابستان پر کردن مخزن آب شیشه شوی خودرو است که می توان با آب و مقداری مایع شیشه شوی مخصوص ماشین آن را پرفرمایید. دلیل اینکه باید مخزن شیشه شوی خودرو حتما باید چرباشد این است که این مخزن در نزدیکی موتور قرار دارد و گرمای آن بسیار شدید است.

 اگر این مخزن در تابستان خالی باشد. باعث خشکی و خرابی و همچنین شکستگی پلاستیک می شود.

باز نکردن در ترموستات در تابستان

یک نکته بسیار بسیار مهم در روز های گرم تابستان این است. که به هیچ عنوان درب ترموستات را اصلا باز نکنید. بودن ترموستات در فصل تابستان بسیار ضروری می گردد. زیرا در اوایل های صبح، متور خودرو به دمای کافی و نرمالی برسد و حتما سالم بودن ترموستات خودروی خود مطمئن شوید.

روغن موتور خودرو را در تابستان تعویض فرمایید

در فصل تابستان هوا بسیار گرم است. حتما باید روغن موتور خودروی خود را تعویض فرمایید، زیرا یک امر کاملا ضروری است.

سیستم خنک کننده را قبل از ریختن ضدیخ چک بفرمایید

سیستم خنک کننده خودرو قسمت های مختلفی دارد. این قسمت ها شامل: شیلنگ ها، پمپ آب، ترموستات و …..است. حتما قبل از ریختن ضدیخ از این قطعات مطمئن شوید که به خوبی کار می کنند.

به دلیل اینکه پرده های رادیاتور، هوا را به راحتی عبور بدهد تا وسیله ایی مانند برس پلاستیکی نرم با آب و صابون بدنه رادیاتور را بشویید.

 تسمه پروانه خودرو را چک بفرمایید

زمان درست و دقیق تعویض تسمه تایم خودرو در هر 8000تا 10000کیلومتر حتمی و ضروری می باشد.

و از سالم بودن آن اظمینان قائل شوید.

ضد یخ مناسب استفاده نمایید

ضد یخ مناسب برای خودرو در فصب تابستان یک امر کاملا طبیعی و مهم به شمار می آید . بهتر است 50درصد را اب را به عنوان سیال خنک کننده عالی برای خودرو، توصیه کنندگان تولید خودرو می گویند

محلول 50درصد ضدیخ شامل 5 درصئ انبساط حجمی است.

به همین علت است که باید حجم کل سیستم خنک کننده ، حدود5صدر خالی بماند.

سطح سیال خنک کننده را چک بفرمایید

بهتر است هفته ایی یکبار و یا هر هزار کیلومتر سطح سیال را چک فرمایید. برای اینکه اب مصرفی خودرو رسوب نکند، حتما سختی کمی را داشت باشد. بهتر است در هر 30هزار کیلومتر، باید سیال خنک کننده در شرایط عادی تعویض گردد. عواملی مانند شرایط سخت رانندگی، زمان تعویض سیال را بسیار تغیر می دهد.

180درجه چرخاندن فرمان خودرو

بهتر است قبل از ترک کردن خودرو فرمان ان را 180درجه بچرخانید. زیرا بخشی که شما آن را لمس می کنید در قسمت سایه قرار بگیرد.

اصلا خودروی خود را در زیر نور مستقیم خودرو قرار ندهید

به هیج عنوان خودروی خود را در زیر نور آفتاب مستقیم پارک نفرمایید رعایت کردن این امر باعث می شود حداقل از تبخیر شدن بنزین در باک خودرو جلوگیری فرمایید.

شمع هارا تعویض فرمایید

بهترین کار در تابستان این است که در هر 25000کیلومتر، شمع هارا باید تعویض فرمایید یا حداقل آن را تمیز کنید.

برای تعویضدیا تمیز کردن شمع های خودروی خود به تعمیر لکسوس سربزنید.

به بالا و پایین دمای خودر توجه فرمایید

در ماشین های امروزی که طراحی شده است. آمپر دیگر و جو ندارد و این قطعه از خودرو را حذف کرده اند.اگر خودروی شما آمپر داد که آن را بررسی فرمایید. در روز های گرم حتما آمپر را چک بفرمایید که در درمای بالای شدید، خودروی را نگهدارید و رانندگی خود را متوقف فرمایید.

از بدنه داشبور خودرو محافظت فرمایید

همانطور که در پاراگراف بالا اشاره کردیم. بهتر است خودروی خود را در سایه پارک فرمایید. زیرا این کار باعث می شود از خراب شدن رنگ خودرو جلوگیری می کند.

اگر در جایی قرار دارید که دسترسی به سایه ندارید برای پارک کرئن بهتر از سایه بان یا چادر برای خودرویتتان استفاده نمایید .

نکته مهمی که باید بدانید این است که، خودرو را وقتی می شویید بهتر است تا کامل خشک نشده است زیر نور آفتاب قرار ندهیم، باعث می شود کاملا رنگ خودرو از بین برود یا کاملا خراب شود.

بهتر است از واسکازین برای شستن خودروی خود استفاده فرمایید. برای محافظت از داشبورت در مقابل نور آفتاب، لازم است صاحیان ماشین از واکس مخصوص استفاده کنند. و از سایه بان در زمانی که در محیط باز زیر نور آفتاب امری کاملا ضروری می باشد و برای محافظت از داشبورد خودرو در برابر نور آفتاب می باشد.

حرارت های درونی خودرو

در فصل تابستان حتما شیشه خودری خود را پایین بیاورید تا هوای کاملا داغ و گرم از پنجره ی خودرو خارج فرماید و هوای آزاد خنک داخل ماشین بیاید.

زمانی که هوای بیرونی محیط باز با هوای داخل اتومبیل یکسان شد شیشه خودروی خود را بالا بکشید.

بهترین راه ازخلاص بودن بوی بد خودرو در تابستان

در تابستان اکثریت ماشین ها فضای داخلیشان بوی بدی می گیرد. بهترین کار این است که روی تهویه هوا یک نوار خشک کن بچسبانید. زیر صندلی سرنشینان بهتر است بک جعبه کاغذ خشک کن قرار بدهید.

این فن خورشیدی می تواند، خراب بودن تهویه هوا و یا نیاز داشتن به شارژ از این روش استفاده نمایید.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09120754822