منوی دسته بندی

مکمل های سوخت چه معایب و مزایاهایی استفاده کنیم

انواع مکمل ها

مکمل های سوخت، از گذشته تابه امروز بحثی وجود دارد. آیا استفاده کردن از مکمل های سوخت برای خودرو مناسب است یا خیر

سازندگان، مکمل های سوخت به این باور رسیده اند، استفاده از مکمل های سوخت در باک خودور،به موتور قدرت و عمر آن را افزایش می دهند و در مصرف سرفه جویی می کنند. ولی باید تحقیقات لازم برای این موضوع کرد. آیا میزان تبلیغات بازاریابی مصرف سوخت درست هستند یا خیر

مکمل های سوخت دسته بندی های مختلفی دارند که بر اساس عملکرد و کارایی، دسته بندی هم می شوند. بعضی از این مکمل ها برای خودرو های بنزینی و بعضی دیگر برای خودور های دیرلی هستند.

استفاده از مکمل های خودرو بستگی به پارامتر های مختلفی دارند. جدید یا قدیمی ماشین برای پارامتر ها بسیار مهم است.

ماشین های قدیمی بیشتر از خودورهای جدید نیاز به مکمل ها دارند. ریرا باعث تقویت خودور ها می شوند . اما ی نکته ای وجود دارد این است خودرو های قدیمی برای کار با بنزین های سرب دار تولید شده اند و استفاده از مکمل هاب بدون سرب برای آن ها می تواند یک چالش باشد و برای عملکرد سیستم مشکل به وجود می آید. ماشین های قدیمی، زمان زیادی کار کرده اند و نیاز بیشتر به تقویت دارند.

انواع مکمل ها

پاک کننده سیستم سوخت، بنزین هایی که برای خودرومان استفاده می کنیم مقداری دارای رسوبات و آلودگی هستند. این آلودگی ها شامل رسوبات کربنی که باعث می شود اختلال در انتقال و گرفتگی سورن انژکتور و پاشش سوخت ماشین می شوند.

برای استفاده از بهتریت مکمل های سوخت به تعمیر تویوتا سربزنید.

مواد زائد کربنی و کربن تولید شده در پاک کننده های سیستم سوخت مانند: سیستم سوخت و انواع بنزین ماشین را از بین می برند و تصفیه می کنند.

این موادها به عنوان، ضد خوردگی برای جلوگیری، واکنش های خوردگی سیستم ذخیره شده ئ انتقال خودو نیز شناخته می شوند.

انژکتور ها به پاک کننده های ماشین شناخته شده اند. کارایی آن دودزا کردن رسوبات کربنی به وجو امده انژکتور خودرو است.

این نوع رسوب ها باعث می شوند تاثیرات بدی بر راندمان مسافت رفته شده توسط ماشین می شوند.

ایجاد شدن رسوب در انژکتور های خودرو با درو موتور بالا بسیار شایع است، رانندگانی که از خودروی خود استفاده نمی کنند در مدت های طولانی، خودرو را در مسافت های کوتاه استفاده می کنند، در بزرگرا ها رانندگی نمی کنند، اجازه نمی دهند که خودرو ها به اندازه ی کافی گرم شوند تا موتور را تمیز کنند.

اگر این چند موارد را درقبال خودروی خود انجام می دهید بهتر است از پاک کننده های سوخت برای موتور برای تمیز کردن و انژکتور استفاده کنید.

انژکوتر خودرو

بعضی از کارشناسان خودرو براین باورند که پاک کننده های سوخت صرفا کالاهای تجاری هستند که هیچ فایده ای برای ماشین ندارند.

دلایل هایی که کارشناسان خودرو داند این است که، انژکتور ها سوزن هایی هستند نیروی فنری روی یک جایگاه فلزی سوار شده اند و قبل از آن فیلتر قرار گرفته شده است و ناخالصی های سوخت را جذب می کنند. و با از بین رفتن منافذ کوچکتر شده و ناخالصی های بیشتر و ریزی را هم جدب می کنند.

از سوی دیگر فشار بنزین در انژکتور ها بسیار زیاد هستند که امکان دارد رسوب در سوزن را نمی دهد. این مکمل ها نوعی حلالیت هایی اند، محافظ و روانکار بر سطح سیستم سوخت می نشینند. و باعث می شوند فرسودگی و اصطکام کاهش یابد.

مکمل سوخت خودرو ها ار قیمت بالایی برخوردار هستند . تاثیر زیادی بر عمر موتور را 10 درصد افزایش دهد از لحاظ اقتصادی این نوع مکمل ها اصلا به صرفه نیستند. معمولا این کالا ها تضمینی لر اصل بودن آن ها وجود ندارد.

زمانی که تمایل داشتید از این نوع مکمل ها استفاده نمایید باید توجه داشته باشید که از برند کاملا معتبر و دست نخورده باشند و از بسته بندی آن ها اصلی باشد.

مکمل خودرو
مکمل های سوخت

تثبیت کننده ها

سوخت هایی هستند که به محز ریختن در باک خودروها شروع به ذخیره شدن می کنند. تجزیه شدن آن ها باعث می شود روسوبات لخته شوند. این رسوبات می توانند خطوط سوخت را مسدود کنند و مانع می شوند از تجزیه و تخریب کنند به دیواره ها بچسبند. مقداری از تثبیت کننده ها در مخزن ها ذخیره می شوند و کیفت سوخت را افزای می یابند که درون مخزن رسوب ایجاد نشود.

مکمل های سوخت دیزلی

مکمل های دیزلی چند وظیفه مهم انجام می دهند. زمانی که لیست دیزل و بنزین را مقایسه کنید. دیزل کارایی بیشتر دارد که باید با مواد افزودنی محافظت شود.

بنزین نسبت به دیزل سبک تر است، در صورتی که دیزل سوخت سنگین تری است و زودتر مستعد خاموش شدن است.

برای استفاده از مکمل های سوخت دیزلی می توانید به امداد لکسوس مراجعه فرمایید

سوخت دیزلی

وظیفه سوخت دیزلی چیست

مهم ترین وظیفه ای که سوخت دیزلی دارد این است که افزایش سرعت اختراق در سیلندر و افزلیش عدد ستان است. برای تایین کردن کیفیت گازوئیل، عددستان آن را بر عهده دارد.

هر مقداری ععد ستان بالاتر باشد احتراق سیلندر سریع تر انجام می گردد و گازوئیل کیفیت بالاتری دارد.

برخلاف موتورهای بنزینی، موتور به صورت هم زمان پاشش سوخت داخل سیلندر انجام می گردد. و بین پاشش سوخت احتراق فاصله می افتد. را دوره تاخبر احتراق می گویند. تاخیر سوخت، به طرح موتور و شرایط آن بستگی دارد. بعد از رسیدن به شرایط سوخت شمع بدون جرقه زدن در اثر فشار بالا می سوزند،  باعث منبسط شدن سیلندر می شوند. و در مرحله آخر گاز های احتراق از طرف محفظه اگزوز خارج می شوند.

همانطور که در این مقاله ذکرشد. ساختر شیمیایی گازوئیل به عنوان سوخت موتور دیزلی باید به نحوه ایی باشد که باعث احتراق خود به خود داخل محفظه را تسهیل کنند. سوخت خودرو با اضافه کردن عدد ستان با افزودن هیدروکربن های گارافینی، به سوخت باعث افزایش عددستان وبهتر عملکر موتور دیزلی می شوند.

یک نوع دیگر از مکمل های سوخت دیزل، ضدیخ سوخت هستند. باسرد شدن هوا ویسکوریته گازوئیل افزایش می یابد و حالت ژله مانند به خود می گیرد. این موضوع باعث انسداد سوخت فیلترو اختلال در عملکرد موتور دیزلی می شود. و از مواد افزودنی ضدیخ استفتده می کنند. تا سوخت در زمستان به صورت روان خوب کار کند.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09120754822