منوی دسته بندی

دلیل رسوب گرفتن موتور ماشین چیست؟

رسوب گرفتن موتور ماشین

رسوب گرفتن موتور ماشین، تمام موتور های خودرو به راحتی بتوانند انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند، هرثانیه احتراق زیادی انجام می دهند. و جود احتراق به دلیل وجود غبار موجود در هوا خرده های ساییده شده و جدا شده از قطعه های موتور، ناخالصی های سوخته شده و ذرات فراوان در درون روغن موتور ها که بعد از مدتی باعث می شوند رسوب در موتور ماشین قرار بگیرد.

رسوب زدایی موتور ماشین چه اهمیتی دارد؟

تولیدکنندگان موتورهای ماشین به دلیل خروج رسوب از داخل موتور و کاهش اصطکاک و خنک کردن موتور از روغن موتور استفاده می کنند. اگر روغن موتور را به موقع تعویض نشود، ذرات در جای، جاری شده روغن موتور رسوب می کند و باعث می شود قطرهای جاری شد را پایین بیاورد.

به مرور زمان رسوبات موجود در موتور ماشین، موجب اختلال در کار روغن رسانی می گردد و در مرور زمان آسیب های بسیار فراوانی در موتور خواهند آورد. روغن هایی که برای خودرو استفاده می کنید با کیفیت باشد، مشکلات کمتری برای موتورخودرو به وجود می اید. اما به این دلیل نیست که روغن موتور را تعویض نکنید. اگر رسوب در مجاری روغن کاری ایجاد شود دوده هایی در مسیر قرار می دهد.

علاوه بر اینکه رسوبات بر موتورها ماشین تاثیر می گذارد، در انژکتور موتورها مقدار بنزینی در کنار سوپاپ های هوا پاشیده شده بر اثر حرارت های موجود در سیلندرها خشک می شوند و روی سوپاپ هوا رسوب می کند.

تمام مواردی که برای شما در این مقاله توضیح دادیم باعث می شود بهانه ای برای خرابی و پرهزینه شدن موتور خودوری شما شود. بعضی از قطعات یا بقیه تجهیزات خودوری شما باید چند وقت یکبار تمیز و شست و شو شود.

رسوب زدایی خودرو

برای تمیز کردن داخل موتور خودور باید چه روش هایی را به کار بگیریم

با استفاده کردن از روغن های مرغوب برای موتور خودرو باعث می شود تا حد چشمگیری از رسوب کربن و یقیه ذرات در خودرو جلوگیری فرمایید. اما بهترین و منطقی ترین راه برای شست و شوی کامل سوخت رسانی و سیستم روغن کاری ماشین خواهد بود.

انواع مدل های شست و شوی موتور ماشین؟

زمانی که موتور خودروی شما تمیز باشد، بهتر برای شما کار می کند. اما یک نکته ای وجود دارد برای شستن درون موتور ماشین خود مانند قسمت های ماشین نیست. اگر این کار را به بهترین نحوه ممکن انجام دهید.

احتیاجی نیست از یک متخصص خودور کمک بگیرید، تمام وسیله هایی که برای تمیز کردن موتور خودرو نیاز دارید،در منزل خود پیدا می کنید.

اگر تجربه کافی برای شست و شوی خودوری خود ندارید و نمی دانید که کجا مراجعه فرمایید بهتر است ماشین خود را به امداد تویوتا بسپارید.

مکان و زمان مناسب

بهترین زمان برای تمیز کردن پیشرانه های خودروی خود،  یک روز با آب و هوای نسبتا گرم با رطوبت اندکی ومقداری باد است. که باعث می شود سایر وسیله ها هرچه سریع تر خشک شود. ماشین را به مکان مناسب ببرید تا از آلودگی محیطی جلوگیری فرمایید.

به دلیل اینکه شست و شوی موتور مقداری زیادی رسوبات ماشین و روغن آلات چربی، روی زمین ریخته و پخش می شوند. پس اگر مکان مناسب برای این کار در دسترس نیدارید بهتر است ماشین را به کارواش منتقل کنید.

وسایل های مورد نیاز برای شستن موتور خودرو؟

1.ابر ظرفشویی نو یا برس های تمیز کنند

2.سطل

3.موتورشوی

4.دستکش

5.کیسه های پلاستیکی

6.جارو برقی یا لوله هوا آزاد

7.عینک های ایمن

8.آب داغ

9.یک بطری اسپری یا شلنگ آب برای کنترل جریان آب

موتور ماشین خنک باشد

اگر موتور ماشین روشن بوده است.  در کاپوت خودور را بالا بزنید و 15 دقیقه زمان بدهید تا مقداری خنک شود. قطعه های موتور شما زمانی که داغ باشد. باعث می شود دست شما سوزانده شود یا احتمال دارد سریع انقباض و آسیب دینام با آب سرد وجود دارد.

حتما به یاد داشته باشد که کابل های باتری ماشین را جدا نمایید(( ابتدا کابل قطب منفی وبعد قطب مثبت )) را جدا نمایید.

قطب منفی و مثبت باتری

اتصالات وباتری را جدا سازی نمایید

تمام کاورها در زیر کاپوت را جدا کنید. این قطعه ها را می توانید به صورت جدا تمیز فرمایید. این کار باعث می شود. از خراب شدن قطعه های الکترونیکی، در زمان خیس شدن جلوگیری فرمایید. اگر از قطعات خودر خیلی کمتر متوجه هستید، بهتر است باتری خودور را کاملا جدا کنید و آن را جدای فضای موتور قرار دهید.

زمانی که ماشین خود را شست و شو دادید و قطعات ماشین را با پلاستیک نپوشاندید و باعث سوختن اتصلات خودرو شد. بهتر است به تعمیر لکسوس کراجعه فرمایید تا اتصلات خودروی شما را درست فرمایند.

قطعات الکترویکی را قبل از شستن بپوشانید

بهتر است از کیسه های پلاستیکی برای تمام قطعه های الکترونیمی استفاده نمایید. سوکت ها،سنسورها،باتری،سیم ها و…را بپوشانید. و مجرای هوای ورودی را برای اطمینان بهتر مسدود کنید. تا از وارد شدن آب جلوگیری فرمایید.

شستن موتور خودرو

با موادهای کاملا مناسب شوینده می توانید موتور خودرو را تمیز کنید.با استفاده از بخار(در کارواش بخار) یا آب پرفشار می توانید آن را شست و شو فرمایید. و دفترچه های راهنما را مطالعه فرمایید، به دلیل اینکه بعضی از زمان ها از تینر به عنوان ماده چربی زدا استفاده می کنند.

بخار کارواش

چه روشی برای بهتر شستن داخل موتور خودرو وجود دارد؟

می توانید از دستگاه های پاک کننده برای شست و شوی اجزای موتور خودور استفاده نمایید. که این ابطار ها شامل هوای فشرده و شلنگ باد هستند بهترین استفاده را ببرید. همچنین از موارد های دیگر مانند انواع و اقسام برس های کوچک برای نقاط هایی که دسترسی ان ها بسیار کمتر و بسیار سخت هستند.

برای شستن موتور ماشین باید دقت داشته باشید که رطوبت و آب به اتصال های برق و بقیه قطعات دیگر آسیب وارد نشود.

و اینکه دمای بالای آب و فشار بیش اندازه ی آن قطعات ریزی که نجس آن ها از پلاستیک است را شکسته یا به مشکل بربخورند. پس بهتر است که هر چند یک بار که قطعات ماشین را شست و شو می دهیم با وسیله ی بخار باشد.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09120754822