منوی دسته بندی

به چه دلیل چراغ چک خودرو می شود ؟

چراغ چک خودرو شما شاید در طول روز، زمانی که از خودرو استفاده می کنید شاید به هذ دلیلی روشن شود و دقیقا نمی دانید همان لحظه باید چه کاری انجام دهید. باید به ما بگوییم که وقتی چراغ چک خودروی شما در حین رانندگ روشن می شود نیازی نیست همان لحظه خودرو را متوقف کنید. به دلیل اینکه بعضی از مشکلاتی که برای ماشین شما پیش می آید چندان جدی نمی باشد.

اگر در زمان رانندگی چراغ چک خودوری شما روشن شد و راه نه چندان زیادی را طی کنید، و چراغ چک ما خاموش شد و در روز های عادی دیگر چراغ چک روشن نشد مشکلی برای حودروی شما ب وجود نیامده است. ولی اگر به طور مداوم روشن شد چراغ چک خودرو، بهتر است خودروی خود را حتما چک بفرمایید. شاید مشکلی پیش آمده است.

روشن شدن چک خودرو برای کسانی که دارای ماشین هستن کاملا یک عمر طبیعی می باشد. و برای صاحبان خودرو بسیار نگران کننده است و این موضوع کلی هست و بیشتر رانندگان خودرو نمی دانند این مشکل را چگونه حل کنند. برای بهتر آشنا شدن مشکلات خودرو برای دوستان عزیز، در این مقاله باما همراه باشید.

علت های روشن شدن چراغ چک خودرو

1.سنسور اکسیژن خودرو

یک از اولین روشن شدن چراغ چک سنسور اکسیژن ماشین است. وقتی که سنسور اکسیژن روشن می شود. می توان آن را با هزینه ی کمتر مشکل را حل کنیم.

نکته: اگر به خراب شدن سنسور اهمیت ندهیم و مشکلات آن را حل نکنیم می تواند به قطعه های گران تری آسیب جدی وارد کند مثل کاتالیزور

اگر سیستم اکسیژن خودروی شما به خوبی کار نکرد و باعث شود قطعه ایی به نام کانالیزور خراب شود و برای خودروی شما مشکلی به وجود آمد می توانید خودروی خود را به تعمیر تویوتا بسپارید.

2-به وجود آمدن ایراد در مبدل کاتالیستی

این نوع مشکل بیشتر در خودرو های قدیمی به وجود می آید و بسیار ماشین های فرسوده ایی هستند. برای پیش گیری از خراب شدن کاتالیست خودرو نسبت به سنسور اکسیژن به هیچ عنوان بی توجه نباشید.

وقتی که این نوع قطعه خراب شود مسافتی را که طی می کنیم نسبت به سوخت مصرف شده همخوانی کامل ندارد و زمانی که پایمان را روی پدال گاز فشار می دهیم اصلا سرعتی در ماشین احساس نمی کنیم.

روشن شدن چراغ چک خودرو
مبدل کاتالیستی

3- سنسورهای جریان هوا ماشین

سنسور هوا هم می تواند یکی دیگر دلیلی های روشن شدن چراغ چک باشد. کاربرد سنسور هوا، هوای وارد شده به موتور را بررسی می کند و اطلاع لازم را به سیستم کامپیوتر ماشین وارد می کند، تا به ترکیب شدن اطلاع های دیگر میزان های پاشش انژکتور مشخص می کند.  

4- شمع ها و وایرهای خودرو

نقش اصلی شمع ها در خودرو  ایجاد کردن جرقه هست، و وقتی که در بنزین انفجار به وجود می آید باعث حرکت موتور می شود. اگر این نوع اتصال بر قرار نشود و جرقه ها در شمع ها تولید نمی شود. و یکی دیگر از دلایل که باعث روشن شدن چراغ ماشین می شود مشکل در وایر و شمع های خودور است.

شمع ها یکی از وسایل های مصرفی ماشین است و بعد از خراب شدن حتما باید آن را تعویض کنیم. وایر های خراب علاوه بر اینکه جریان برق را تولید نمی کنند و کوئل و باتری خودرو را خراب می کند. پس نتیجه می گیریم که در اولین فرصتی که برای شما پیش می آید بهتر است شمع ها و وایر های خودرو را درست فرمایید.

5- کوئل خودرو

کوئل ماشین وظیفه تامین کردن الکترسیسیته لازم را برای جرقه خوردن شمع های ماشین است. وقتی که کوئل ماشین خراب می شود چراغ چک خودروی شما روشن می شود و باعث می شود شمع های خودرو هم به مشکل می خورد.

کوئل خودرو

6- باتری ماشین

در بیشترین از ماشین ها وقتی چراغ دینام روشن می شود یعنی باتری ماشین به مشکل خورده است. اما یک ولی که وجود دارد این است که در خودرو های جدید که با تکنولوژی هاب بالا طراحی شده اند که چراغ، الارم دهنده خرابی باتری ماشین تعبیه شده. و به این نتیجه می رسیم که ماشین شما با تکنولوژی بالا نیست، خراب شدن باتری شما را با روشن شدن چراغ چک خودرو هشدار می دهد.

7-سیستم گردش گاز اگزوز خودور

اگر سیستم گردش گاز اگزوز به مشکا بخورد امکان دارد یک مقدار هزینه ی بالاتر داشته باشد. بهترین پیشنهادی که برای شما داریم این است که حتما در اولین فرصت اگزوز خودرو خود را تعمیر فرمایید. و این موضوع باعث می شود به انژکتور خودرو هم آسیب وارد شود.

حتما بخوانید: دلیل روشن خودروی شما در زمستان و نگه داری کردن از خودرو در زمستان را مطالعه کنید.

8-ترموستات ماشین

این نوع قطعه یکی از پرکار آمدترین در ماشین است که بر روی دمای اطراف محیط نظارت کامل دارد. و با هدایت کردن جریان هوای سرد به سمت موتور خودرو، موتور را تنظیم می کند و برای اینکه ترموستات ماشین به بهترین نحوه احسنت کار کند باید مایع خنک کننده درون ترموستات را به موقع عوض کند. به دلیل اینکه این مایع خنک کننده در طول زمان با وجود غبار و خاک را به خوبی به خود جذب می کند و کار کرد خود را از دست می دهد.

9- انژکتور سوخت خودرو

همانطور مثل سایر دیگر ار قطعه ها وقتی انژکتور خودرو به مشکل بخورد، چراغ چک خودرو هم روش می شود خراب شدن انژکتور در ماشین مشکل آن چنان برای ماشین به وجود می آید.

برای جلوگیری از خراب شدن انژکتور در ماشین که درست کردن آن مقدار هزینه ای برای شما می شود. پس بهتر است عادت های بد رانندگی خود را کنار بگذارید مانند رانندگی کردن با مسافت بیشتر با سوخت کم، دیر به دیر عوض کردن صافی بنزین ماشین و موارد دیگر…..

انژکتور سوخت

10-نشتی خلاء ماشین

مانند سایر موارد دیگر که در متن های بالاتر برای شما توضیح دادیم نشتی خلاء باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می شود. تمامی خودور های موجود دارای چند نوع سیستم خلاء هستند و کار های بسیار مختلفی انجام می دهند.

زمانی که ماشین شما در هنگام کار کردن در جا کار می کند و دور موتور آن ها بالا است احتمال این موضوع هست که در سیستم ماشین ما نشتی خلاء و جود دارد.

برای درست کردن نشتی خلاء ماشین خود می توانید به امداد لکسوس مراجعه فرمایید.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09120754822