منوی دسته بندی

توضیحاتی درباره سیستم جرقه زنی خودرو

سیستم های جرقه زنی

سیستم جرقه زنی خودرو رااولین نفری که توانست ماشین بخار خودرو را اختراع کند، جمیز وات نام داشت. ایده زمانی به ذهنش رسید که یک کتری وقتی جوش می آید، بخاری که در کتری به حرکت در می آید. زمانی که یک کتری در بدنه خود یک سوراخ داشته باشد، بخار هایی از کتری خارج می شوند به چشم نمی آید و همین موضوع کافی بود که این ایده به را اجراء کند.

خودوریی را طراحی کرد که با نیروی حرکت کار کند یعنی از طریق حرارت های ایجاد شده که به بخار تبدیل شوند. اما سیستم های هیبریدی و بنزینی تغییر زیادی در آن ها اجاد نشده است و هما رویه ایی را که دارند اجراء می کنند. فقط فرق آن ها این است که گازئیل و گاز، بنزین جایگزین شده بر نیروی بخار.

و بیشترین استفاده ی آن ها از بنزین است.

  رویه کار کردن موتور خودرو جوری است که از ترکیب شدن بخار بنزین و هوا، ئارد سیلندر ها می شوند و بعد از انفجار شدن نیروی، پیستون های ایجاد شده را در سیلندر های خودرو به حرکت در می آورند.

مجمعین پیستون ها باید جوری حرکت کنند که حالت های رفت و برگشت را داشته باشند و بتوانند حرکت های مداوم را تشکیل دهند.

حرکت های تشکیل شده در سامانه های دیگر ماشین ها به چرخ های ماشین منتقل می گردند و باعث می شوند ماشین حرکت کند.

در این حالت ها است که سیستم های جرقه زنی خودرو وارد عمل می شوند و تا نقش مهم خود را نشان دهند. این نوع سیستم نقش بسیار مهمی در سیلندرها ایفات می کند. زیرا انفجار از واکنش های شیمیایی به واکنش های فیزیکی شکل می گیرند. یعنی اگر این نوع جرقه ها وجود نداشته باشند، باعث حرکت کردن خودور نخواهند شد.

به طور حتما باید سیستم های جرقه زنی منفجر شوند تا بنزین و هوا در موتور خودرو متراکم و مخلوط شوند و این نوع انفجار ها می توانند در هر یک از سرسیلندرها انجام شود.

توضیحات کلی درباره موتور خودرو

برای شناخت کلی موتور خودرو و چگونه کارایی به دلیل پایان رسیدن عمر مفید باتری خودرو کمک می کند را آشنا شوید.

به سیستم هایی که انرژی های شیمیایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و باعث حرکت کردن خودرو می شود را موتور می گویند.

موتورهای ماشین به دو دسته تقسیم می گردد، قسمت الکتریکی و قسمت گرمایی و هر کدام نیز به قسمت های دیر تقسیم می شموند که به آن ها سیستم های خارجی و داخلی می گویند.

به سیستم های داخلی می گویند که تراکمی(دیزلی)، جرقه ایی(بنزینی) نام گذاری شده اند. و بخش های دیگر شامل موتورهای 2و 4 زمانه هستند.

انواع سیستم جرقه زنی خودرو

سیستم های جرقه زنی خودرو به بخش های مختلفی تقسیم می شوند. در این مقاله ما پنج نوع اصلی مهم را برای شما بازگو می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید.

  • شمع ماشین ها
  • کوئل ماشین ها
  • وایر شمع ماشین ها
  • دلکوی ماشین ها
  • کامپیور ماشین ها
سیستم جرقه زنی خودرو
دلکوی ماشین

سیستم های جرقه زنی چه عملکردی دارند؟

زمانی که برق های باتری از دینام وارد کوئل می شود. ولتاژ ها 12 هستند. وظیفه کوئل خودور این است ولتاژ های برق به مقداری بالا می برد که باعث شوند جرقه ایی که می زنند مناسب برای شمع ها باشند. برق هایی که بعد از کوئل ماشین وارد دلکو می شوند.

وظیفه دلکو ماشین ها، تقسیم کردن برق به شمع ها هستند و زمان بندی شدن جرقه شمع ها را به عهده می گیرند. در ماشین هایی که انژکتور و جود دارند را به کامپیوتر ماشین انجام می شوند. وقتی برق ها از طرف وایر ها به شمع ها می رسند و باعث جرقه زدن می شوند آتش گرفتن موتور می شوند تا ماشین به راحتی بتوانند حرکت کند.

 اگر هر یک از این چنج نوع اصلی سیستم جرقه زنی خودروی شما خراب شد است می توانید امداد تویوتا بسپارید و خودروی شما را به بهترین نحوه ممکن تعمیر فرمایند.

تایمینگ جرقه زنی ماشین چیست؟

درست کار کردن موتور ماشین در چه زمانی بسیار از اهمیت شدیدی بر خور دار هست. به این منظور که تمام قطعات خودرو درست به وقت خود پیش و پس کند. هر چیزی که باعث شود قطعه های خودرو به هم ریخته کار کند باعث می شوند برنامه ریزی ها در خودرو به هم ریخته گی به و جود می آید. برنامه های جرقه زنی به زمان درست کاملا بستگی دارد.

وقتی که گاز های موجود در سیلندر گسترده می شود، باید حتما سیستم جرقه زنی کار کند. اگر زمان بندی ها به خوبی هماهنگ نشود، باعث می شود قدرت موتور پایین بیاید و سوخت بیشتری مصرف کند خودروی شما.

تایمینگ یا همان زمان درست در ماشین چه طور اتفاق می افتد؟

مخلوط شدن هوا و سوخت در سیلندر باعث محترق شدن می شود. این موضوع باعث می شود که فشاری ایجاد کند که نیرویی را به سمت پایین پیستون هدایت می کند. فشاری که به سیلندر ها وارد می شود تا قدرت بیشتری از روی موتور می گیرد. که یک فشار مکانیزمی به وجود آید. در فاصله ایی که در جرقه زنی ایجاد می شود این نوع فشار را مکانیزم می نامند. که یک فاصله زمانی کمی به وجود می آید می توان بگوییم که قبل تر از اینکه پیستون به آخر کورس در سیلندر برسد، جرقه زئن هم باید اتفاق بی آفتد.

تایمینگ

آوانس در سیستم جرقه زنی به چه معناست؟

باید بدانید سیستم جرقه زنی در ماشین درست در زمان استاندار خود انجام بشود، به آن اصطلاحن آوانس می گویند. مثالی برای شما می زنیم که شما بهتر متوجه این مسئله بشوید. زمانی که سوپاپ های دود زودتر از زمان خود باز شده باشد و تخلیه شدن زودتر اتفاق بی آفتد. آوانس در ماشین ها وقت دور آن ها بالاتر برود سرعت خودرو هم بیشتر می شود و به سیلندر ها بهبود می بخشند.

ریتارد در سیستم جرقه زنی

ریتارد برعکس از آوانس عمل می کند. یعنی طمان آن ها دیرتر از زمان خود باید عمل کند. مانند سوچاچ های دود دیر تر از زمان خود عمل کند. در ست زمانی اتفاق می آفتد که دور موتور پایین تر است این موضوع باعث می شود فشار های وارد شده را کم تر شده و حرارت های تولید شده را کم تر می کند.

وقتی ریتارد خودور وظیفه خود را به خوبی عمل نکند و حرارت های تولید شده را پایین تر نیاورد ئ درست در زمان خود به خوبی کار نکند یعنی به این منظور است که مشکلی پیش آمده بهترین کار این است خودروی خود را به تعمیر لکسوس بسپارید.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09120754822